Kdo trochu zná historii Maserati, nebude překvapen, že název je odvozen od středomořského větrného proudu. Ten nám novinku přivanul ve verzích GT, Modena a Trofeo. Designéři na to šli správně a místo toho, aby udělali zmenšené Levante, vytvořili zcela nový design s nádechem supersportu MC20. Zlí jazykové by mohli namítnout, že vypadá trochu jako Ford Puma, ale celkový vzhled lze jen pochválit. Zvláště pokud se jedná o vrcholné provedení Trofeo se svalnatějšími proporcemi.

I když se jedná o nejmenší SUV, na délku měří skoro 5 metrů (4846 mm). Široké je 1979 mm a na výšku naměříme 1670 mm. Vrcholná verze Trofeo má větší zadní rozchod o 34 mm (celkem 1948 mm) a je také o 34 mm delší než oba výkonově slabší sourozenci. Shodný rozvor 2901 mm slibuje nadmíru prostorný interiér.